maandag 8 oktober 2012

Alweer nieuwe bewonertjes kattenkamer

Het was eigenlijk de bedoeling dat ik mama Lizzie en haar vier kits afgelopen dinsdagochtend naar het asiel zou brengen. Daar zouden ze dan door de dierenarts worden nagekeken, geënt en gechipt, en dan zou Zanelli 's middags worden opgehaald door zijn nieuwe personeel.
Maar op maandag werd ik al gebeld door personeel van het asiel of het misschien mogelijk was dat ik ze een dagje eerder kwam brengen, want ze zochten onderdak voor drie kleine kleutertjes met snotneusjes en prutoogjes en alle geschikte opvang zat al vol.
Dus na mijn werk maandagmiddag heb ik mama Lizzie met haar vierling weggebracht en heb ik de drie kleine kleutertjes opgehaald. Het verhaal is dat ze door een particulier op de hei gevonden zijn en naar het asiel zijn gebracht.

Dat werd dus niet rustig bankhangen op maandagavond voor mij, maar eerst de kattenkamer goed schoonmaken, daarna oogjes en neusjes schoonmaken, zalven en druppelen. .
 
Daarna antibiotica geven en gelijk maar ontwormen en wegen, voordat de kleintjes de kamer mochten verkennen. Het grappige was dat ze niet gelijk een veilige hoek in doken, maar eerst de kattenbakken, de brokkenbakken en de waterbakken opzochten. Dat was een goed teken

Daarna heb ik ze maar voor de nacht met rust gelaten.
Inmiddels gaat het vrij goed met ze. De oogjes en neusjes zijn schoon. Twee van de drie komen goed in gewicht aan. Eentje schommelt nog een beetje.

Ook ben ik bezig om een aantal vlooien en neten uit hun vachtjes te halen, dus de kleintjes houden mij aardig bezig. Ze beginnen er al aan te wennen dat mensen niet alleen maar eng zijn, maar dat aaien toch ook wel leuk is.
Wilma

4 opmerkingen:

Mevrouw Katblad zei

Weer een nest op de heide gedumpt? Wat is dat toch daar in het Gooi?
Veel sterkte en succes met deze schatjes, Wilma!

Truus zei

Wat doe je toch geweldig werk. Je zal de handen vol hebben aan ze.
Wat een vreselijke mensen heb je toch, achterlaten op de hei............Succes!!!!

Ma Tok zei

Op de laatste foto lijkt het wel alsof het kitten een touwtje om zijn nekje heeft; is dat de tekening van de vacht?
Fijn dat ze al aan het beter worden zijn; sterkte verder met de drukte.

katja zei

Die hei bij jullie is blijkbaar een prima plek om anoniem kittens te dumpen...
Veel sterkte met de verzorging van deze ukkien maar weer!