zondag 27 juni 2010

Te mager of niet ?




Er loopt sinds een maand of twee een nieuwe rooie bij mij in de buurt. Als ie geen bandje om had zou ik denken dat het een zwerfkatje was: ik vind hem namelijk erg mager. Wat vinden de lezers?



Ik moet wel zeggen dat zo'n slank beestje, ondanks zijn bandje, veel meer de indruk van een 'wild dier' zoals bijv. een panter wekt, dan wanneer je zo'n weldoorvoede huiskat ziet rondbanjeren...  Maar ik maak me toch wel zorgen om dit katje...krijgt hij genoeg te eten, heeft hij misschien lintworm of ergere aandoeningen ? Of komt het gewoon omdat hij nog niet gecastreerd is...

Katja

8 opmerkingen:

Hans zei

Ik vind hem veel te mager!

Wilma zei

Zit er ook een naamkokertje aan het bandje, of is er op een andere manier achter te komen waar zijn mens woont? Want dit is toch echt te mager hoor! Of hij is ziek, of inderdaad iets van wormen ofzo, maar dit ziet er inderdaad niet gezond uit.

Mevrouw Katblad zei

Wij vinden Bel (de Franskat) ook veel te mager, maar hoorden van zijn mens dat de dierenarts vindt dat hij mooi op gewicht is. Bovendien is Bel erg kieskeurig wat eten betreft en is constant buiten aan het zooien, klooien en pesten. Daar word je ook niet dik van. Dus je weet het niet heh? Misschien is dit ook wel een soort Bel.... Dat neemt niet weg dat wij ook graag onze haarfabrieken graag wat steviger zien dat dit scharminkel!

katja zei

Het is mij tot nu toe niet gelukt hem van dichtbij te bekijken, laat staan zijn bandje te bestuderen...Deze foto's zijn uit een filmpje dat ik vanachter mijn raam maakte. Zo gauw ik mijn deur opendoe gaat hij er als een haas vanoor. En ik heb dus ook nog geen idee waar hij vandaan komt helaas...
Ik zat erover te twijfelen of ik hem met voer zou proberen te lokken, maar aan de andere kant...als het zo'n geval als'Bel' is, dan zullen zijn mensen mij dat niet in dank afnemen natuurlijk.

Priscilla zei

ik zou hem lokken met voer om het bandje te kunnen lezen, misschien is hij wel een poos onderweg....

ina zei

Ik vind hem er ook ongezond mager uitzien. Misschien is lokken met voer toch een goede optie, wie weet is zijn mens het beestje al een hele tijd aan het zoeken. Of anders de dierenambulance bellen en vragen wat je kunt doen.

Anoniem zei

Hallo!

Ik heb sedert mei identiek dezelfde kat (mss is dit de mijne..)We hebben hem uit het asiel gehaald. Hij was vel over been. We hebben hem ondertussen laten castreren. Maar we zijn nu augustus en hij blijft ook zo mager. Hij krijgt royal canin korrels en eet de hele dag door. Hij speelt enorm veel en vangt enorm veel muizen. Ik heb nog nooit zo'n kat gehad met zoveel energie. Ik wil hem ook dikker krijgen maar het lukt mij niet. Hij is ontwormd en onderzocht door de dierenarts. Hij is ingeënt tegen de meeste kattenziektes. Ik heb hem zelfs een halsbandje omgedaan omdat ik vreesde dat hij door de buren terug naar het asiel zou gebracht worden..

Mevrouw Katblad zei

Ha anoniem (volgende keer even je naam erbij graag!),
Dit bericht is van een poosje geleden, dus ik weet niet of iemand het nog leest. Misschien kun je je verhaal even opnieuw per gewone e-mail opsturen (met een foto van de kat - en zijn naam), dan maken we er een nieuw bericht van! Misschien komt er dan wel iemand met goede raad....